En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 10 december 2013

Symöte: pepparkaksgubben


Jag hade hoppats vara klar med min filt denna gång men tyvärr hann jag inte i mål har några cm kvar och sen en kant så förhoppningsvis kan ja visa upp den nästa tisdag. 
Ist fick jag tummen ur att göra en pepparkakagubbe till jobbet som jag tänkt på ett tag. Jag hittade som vanligt inget mönster som jag kände va hundra så som jag ville ha den så fick bli lite frivirkning i går kväll. Den blev ändå inte hundra men helt ok. Armarna ser snea ut men va svårt att sy genom stoppningen. 


Min gubbe ska få flytta in i en ommålad pringlesburk och bli en sånglåda lite som dom jag visade förra veckan fast han ska inte sitta fast. Tänkte låta en tomte flytta in i andra tillsammans med en liten hare och en liten stuga kanske. Om jag får tummen ur innan julen är förbi :p


Fler inlägg hittar ni hos: husmorsskolan!!!!!


/Trixi

2 kommentarer: