En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 24 februari 2015

symöte: småpotatis

förra veckan fick jag en idé som jag va tvungen att göra. min sons bästa kompis är 9 mån och hon  (hennes mamma mest hihi) älskar barnprogrammet småpotatis på svt. Mamman sjunger den varje gång vi ses och den fastnar lätt så sjungs även lite här hemma..
borde ju inte va så svårt att virka? näpp var det inte heller hihi..
gjorde den stora potatisen och vill egentligen göra dom andra tre också men tiden finns inte till för allt jag vill göra och som jag redan håller på med. kanske i framtiden.. skrev ner mönstret medan jag frivirkade så har tänkt skriva mönstret så småningom.
gjorde den i tilda och det gröna var ett restgarn. gick åt ca ett halvt nystan knappt det.



små potatis, små potatis, små potatis, små potatis, små potatis, små potatis, smååååå potaaaatis =)


detta är mitt bidrag i dagens symöte hos Husmorsskolan.



/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar