En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 4 januari 2014

Nytt år!!

nu har ett nytt år börjat, ett år med nya möjligheter och nya händelser i mitt liv.
Ett år som kommer förändra allt och som kommer förändra mig till det bättre..
tyvärr känner jag på mig att det inte kommer bli ett stickår i år med tanke på att man kommer ha fullt upp när liten kommer i maj.. men nu innan så får jag allt sticka på, håller nu på med en till babykofta. Supersöt är den, fina bäbisens kofta heter den, bara namnet gör ju att man vill sticka den =)
Ska göra en till sen i killfärger, blir en lila nu och eftersom jag inte vet könet så får man göra två =)
har gjort lite i neutrala färger och tröttnat på det så får bli lite färg nu.
sen har jag planer att göra en babyleksak och ett par tofflor.
har ju redan gjort en hel del och lagt på lager så är egentligen inte jättemkt ja behöver göra.

Kom hem från gran canaria i går och det va helt underbart att få va i värmen, även att det inte va för varmt så va det lagom, som svensk sommar. På planet blev det lite stickat (babykoftan), men inte så mkt under veckan.

jag har ärmarna kvar nu på koftan och ihopmontering sen ska jag visa upp den här.. hoppas bli klar om nån vecka. så blir ingen smygtitt än =)

nu ska jag tvätta och packa upp och fixa här hemma!!
sen i kväll blir de kanske lite sticktid med =)


god fortsättning!!
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar