En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 9 juli 2014

sock-sug

Förra veckan under en promenad med vagnen vaknade sonen och var hungrig, alltid så när man tror han ska sova å man är ute. Som tur va fanns amningsoteket (biblioteket) i närheten. Blitt några besök på biblioteket nu när hungern slagit till. Iaf så tog ja några böcker ur hyllan å bläddra i medan han mumsade å det skulle jag inte gjort hihi, fick sånt socksug. Nu minns jag inte vad boken hette men föll för denna fina sockan. Vet inte om modellen i sig är skön för man ska sy ihop den under foten. Men fin va den å fina färger. En gladstrumpa. 

Sen fanns det ett mönster på en kofta som såg rätt enkel ut men vet inte om jag skulle passa i den. Den påminner lite om bäbiskoftan jag gör nu å då började jag fundera om man inte kan göra den i vuxenstorlek. Iofs har det tagit evigheter att göra den till stl 3-6mån å hur lång tid skulle det inte ta med en i vuxen stl. Iogs är det stl 5,5 på stickorna på den stora å inte 3 som till baby. Får se :) har ett gArn som kanske skulle passa fast hade tänkt anv den till en cape. Den capen å garnet har luggit å väntat i runt 1,5 år nu. Inte kännt mig tillräckligt duktig men är kanske den ja ska ta tag i ist. 
Eller leta reda på min tröja som hamna på hyllan när magen växte å nu vet jag inte redigt vart den tagit vägen 😳

Hihi måste ju ha ett nytt stickprojekt nu när min lilla kofta till sonen snart är klar. Bara ärmar kvar nu.


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar