En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 1 juli 2014

symöte: uggla-rutan

idag visar jag upp en del av ett projekt.. blir inte så mkt tid till att virka men några maskor då å då gör att filten sakta men säkert växer.. fick en del gjort över midsommar när jag va i stugan, jag å lill-killen höll oss undan knotten och satt i sängen stora delar av dagarna.. storstugan renoveras så vi hade bara en liten stuga att vara i där en dubbelsäng som ja å sambon sov i va i samma utrymme som bordet där vi satt å umgicks.. lite mysigt med när killarna spelade monopol å ja satt å ammade å virkade =P

detta är iaf en uggleruta eller två st men den gröna har inte fått ögon än.. velade lite pga att i mönstret hade hon pärlor som ögon å det är så mkt finare men eftersom den ska ligga som överkast i spjälsängen så ville jag inte ha pärlor. fick bli broderade ist å det blev ok.

http://saannisdesign.se/2013/september/owl-granny-square-monster.html

ja ska oxå göra en liten näbb men vet inte hur än.. brodera el virka..
syns inte på bilden men det mörka är mörkblått å hur dom andra rutorna är får ni se en annan dag =)


kolla in husmorsskolan å se vad alla andra sysslar med under regniga sommardagar (det öser ner hos mig just nu) kolla här!!!!


/Trixi

1 kommentar:

  1. Snygga! Detta måste vara utvecklingen av de moderna mormorsrutorna :)

    SvaraRadera