En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 14 oktober 2014

symöte: babyvantar

nu äntligen är jag med här igen på tisdagsmötet hos husmorsskolan..
va ett bra tag sen sist.. blir inte s¨ofta längre tyvärr.. men jag jobbar på maska efter maska sakta men säkert.. ett tag somnade min son bra å då satt jag en timma efter att han somnade å hade lite egen tid med stickorna eller virknålen.. men nu senaste veckan har det varit mer oroligt på´kvällarna å blitt senare å då har jag vart för trött själv.. håller på med ett par strumpor till mig själv så dom dyker upp här när dom är klara om några veckor.. har börjat på andra sockan men första tog några veckor haha..
nu när man har lusten å inspirationen så har man inte tiden.. innan när jag va gravid så satt jag mkt i soffan men då var lusten borta.. märkligt det där..

iaf så har mina babyvantar varit klara ett tag men jag hade egentligen tänkt testa maskstygn på dom och kanske gör det framöver men har annat jag vill göra i första hand så det kanske kommer.. dom är lite stora så han kan ha dom som extra vantar över dom andra vantarna när det är kallt.. ingen idé att köpa tjocka vantar utan får bli lager på lager i vinter.. nästa vantar får bli med tummar =)


mönstret har jag gjort ett par vantar tidigare.. å dom hittar ni här!!!!


/Trixi

4 kommentarer:

  1. Söta vantar på en söt hand!

    SvaraRadera
  2. Vilka söta vantar, för att inte tala om de små händerna! Det är så kul att sticka babyprojekt, de går så snabbt och blir så himla söta!

    SvaraRadera