En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 18 november 2014

Symöte: bruten moss-stickade sockor

idag har jag en klåfingrig son i knät som ska riva ner allt från pappas skrivbord och riva sönder alla papper å tangentbordet är spännande.. haha
så blir kort inlägg..

idag vill jag visa upp mina sockor som jag stickat med bruten moss-stickning.. har ni inte testat det mönstret innan gör det!! jag älskart.. hade inget mönster utan fick förklarat hur man gör och sen gogglade jag göra häl och tå..


eftersom detta är mina tredje sockra jag gör och denna gång utan mönster så missade jag lite, att minska efter hälen så de blev väldigt breda men jag har breda fötter plus att jag tänkt ha dom över strumpor så de sitter ändå rätt bra. det mörkblå garnet är baby sock minns inte vilket märke.. och det flerfärgade är ett sockgarn köpt på netto för längesen.
nu i efterhand hade jag kunnat göra dubbelt garn här å tå men men det vet jag till nästa.. sen tyckte jag hälen blev väldigt liten.. får kolla upp en annan sorts häl nästa gång =)

la direkt upp till ett par till fast denna gång i betydligt mindre stl.. =)


kolla in husmorsskolans symöte!


/Trixi

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara färger på sockarna! Kul att du berättar om bruten mosstickning - en helt ny bekantskap för mig.

    SvaraRadera
  2. Det blir snyggt med de mönstret.

    SvaraRadera