En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 31 mars 2015

symöte: Sovdockan

ibland hittar man ett projekt som man bara måste göra direkt och lägger allt annat åt sidan.. när jag hittade en så otroligt söt sovdocka på pinterest fick jag den "måste göra NU" känslan och då fanns det inga hinder.. tex att mönstret var på spanska. Orginalmönstret hittar ni här!
jag översatte med google och fick tyda mig till hur jag skulle göra, men det gick och jag valde att förlänga kroppen lite och göra en napp också..

 det är ingen favvo som ugglan är men den är iaf mysig att sova med tycker sonen och lägger ofta armen om dockan under natten. så otroligt söt och lätt att göra så klär nog bli fler sovdockor framöver.. sonens kompis fyller ju 1 i maj =P och min kompis som en liten kille för ett tag sen hihi..



kolla in husmorsskolans blogg och symötet som pågår där varje tisdag.


/Trixi

2 kommentarer:

  1. Så söt virkad docka. Bra för de lilla barnet då det inte finns något som kan lossna och fastna i munen.

    SvaraRadera
  2. översättningen: http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=es&u=http://lanasyovillos.com/amigurumis/muneco_dormilon&prev=search

    SvaraRadera