En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

torsdag 21 juni 2012

vinsten i avslutet och inspirationen

Känslan när man precis  har avslutat ett projekt som man blitt nöjd med, känslan efteråt innan man tar tag i ett nytt.. Den känslan vill jag lyfta upp.
När man nästan är klar och man blir nästan manisk för man vet att man nästan är klar och det enda man har i skallen är att försöka hitta en kort stund så man kan göra nått varv för och komma ännu närmare målet, slutet.
Det är nästan som att tävla, jag är en vinnarskalle och kan gå upp i tävlandet till 110% om jag möter värdigt motstånd. Lite så känns det när man nästan har vunnit man vill kämpa sista biten för att nå målet och vinna.
Man kan kanske säga att varje lyckat projekt är en vinst.

känslan efter... Jag avslutade två projekt i tisdags lagom till symötet, ena fick jag ändra i slutet för att knapparna var för få och för små. Dumt av mig och inte kollat upp det innan, men de andra projektet lilla hättan blev jag nöjd med. Sen den kvällen samt hela ddagen efter var jag i en bubbla å jag njöt av att vara klar, jag ville inte fortsätta på ett gammalt projekt eller starta ett nytt för jag ville va kvar i känslan av att ha vunnit.
Sen i går kväll kom en idé till mig så jag hämtade ett block och började skissa och nu sitter man i soffan och virkar igen =P
vill inte avslöja den nu men den kommer bli kanon känner jag på mig.
jag köpte lite garn i måndags, 4 ullgarn i 2 olika färger och de får lungt vänta i skåpet till koftinspirationen kommer över mig igen för nu drev inspirationen in mig på skallror ist.

tanken med bloggen var just det att följa sin inspiration och ibland glömmer man bort det och gör saker ändå och då blir det oftast inte bra som tex koftan med gröna knappar ist för vita.
får byta knappar helt enkelt =P

vill visa en superfin bild som jag hittade precis..
det gav mig lite inspiration till och fixa i hemmet, att virka ett band och binda ihop favoboken kanske och lägga den i bokhyllan ist för att stå. man kan komma på mkt bara inspirationen är rätt




Ha en supermysig midsommar om vi inte hörs innan..
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar