En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 16 juni 2013

insnöad

näpp det snöar inte i småland..
Men däremot har jag snöat in på afrikanska blommor just nu.. i onsdags gjorde jag klart stickdelen på min kofta och i tors fäste jag trådar och påbörjade ett nytt projekt.
Jag har gått å suktat över lollo-the-african-flower-bear under våren och sen kom happy hippo. tyvärr fanns bara beskrivningarna på engelska så rätt kört för mig eftersom jag är kass på engelska, är rätt dålig på att följa mönster på svenska med även om jag förstår de svenska mönstren =P

på senaste picknicken satt en av tjejerna och gjorde blommor och då blev ja så sugen så när min kofta va klar kände jag att jag kunde starta upp med lite blommor =)

här är bild på de första två jag gjorde.. mina allra första afrikanska blommor =)

lite 70 tal över färgerna =)



/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar