En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 7 maj 2013

Symöte: Kattens mus

Idag tänkte jag visa upp en kattleksak som jag gjorde till min kisse. Hon älskar att vara med när jag handarbetar och när jag gjorde mina skallror så va hon extra intresserad och ville leka med ugglan för den plingade så kul. då la jag skallrorna åt sidan och virkade en liten mus med en skallra i till henne.
Den började hon leka med direkt.

Jag valde att virka in plingan i nosen så att inte ljudet skulle kvävas av stoppningen. se bilder nedan på hur jag gjorde. Tyckte det blev bra och plingan formar huvudet på musen.

Jag följde ett mönster på musen förutom invirkningen av plingan. men hittar inte tillbaka till den bloggen tyvärr.. jag brukar alltid spara länken men denna gången virkade jag direkt från hennes sida så blev aldrig sparat.

Uppskattad leksak.. Gizmo lekte förfullt, inte kan man tro att hon är 9 år, gamla damen nu ju =P
Får fundera vad ja ska virka till lilltjejen, måste ju va rättvist. fast hon är inte leka leksugen av sig =) Hon kan säkert få låna musen ibland. =)

idag blev det ett sparat projekt för jag har inte hunnit slutföra något på länge, har bara startat upp nytt hihi.. men nu är man ledig några dar så förhoppningsvis kommer ja ha nått nytt att visa nästa vecka =)

för mer inspiration kika in hos Maja på husmorsskolan


/Trixi

4 kommentarer:

  1. Vilken söt!
    Kissen också;)
    Undrar vad mina skulle tycka?
    Kom på jag har en del delar till hjärtan som jag sydde som dekoration till julklappar. De som blev kvar tänkte jag stoppa med stoppning blandad med kattmynta. Hm.... Kanske borde bli av nu...

    SvaraRadera
  2. Är ju alltid lika kul att försöka handarbeta när man har katter i närheten.. =) Riktigt fin mus, och smart idé där med skallran, jag har själv virkat en boll till en av mina katter, och upptäckte att den inte plingade något pga stoppningen. Ska testa din idé nästa gång.. =)

    SvaraRadera
  3. Åååh! Så söt mus! :)

    http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

    SvaraRadera