En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 28 maj 2013

Symöte: Krokodilskor

ibland när man låter arbeten ligga ett tag innan man slutför dom kan de ändra riktning och bli nånting helt anat än man först tänkte.
som dessa krokodilskor var tänkta som grod-tofflor och var bara att sy fast ögon kvar. de låg nog 2 månader och nu när jag fick tummen ur å sydde på ögonen så tyckte jag at de liknade krokodiler mer än grodor. så valde att sy tänder ist för en mun som jag hade tänkt.

sulan är restgarn från en kofta som jag gjorde i våras, tanken var att tofflorna skulle passa till koftans blivande ägare och matcha. men jag fick tänka om eftersom de blev för stora för en 3 månaders. så får se vem som får dessa eller vad de hamnar i framtiden.


Tofflorna är frivirkade och med bomullsgarn överdelen (det gröna) och sulan är babyull,
tröjan kan ni se här som de skulle matcha =)
http://trixiyo.blogspot.se/2013/04/ullkofta-med-broderi.html


fler symötesinlägg hitar ni som vanligt på: husmorsskolan


ha en go kväll!!
/Trixi

5 kommentarer:

  1. Så härliga laddor. sådana vill jag ha......

    SvaraRadera
  2. Men va söta! Själv kan jag nätt och jämt virka efter mönster så jag är väldigt imponerad av frivirkning!

    SvaraRadera