En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 6 maj 2013

vårigt ljusgrön

jag håller på med min döskallesjal och min kollega har bett mig göra en åt henne och nu funderar vi på garn, eftersom hon inte är kunnig på garnkvaliterer så tänkte jag bestämma lite åt henne men hon får bestämma färgen. Jag har ett garn i mina gömmor som är 50 %bomull och 40 acryl å 10 polyester tror ja de va.. det är iaf köpt på YP från Turkiet. pga det så blir garnet billigt.. iaf så blev ja så inspirerad av att hitta ett garn så jag började testvirka i detta garn innan hon gett svar om hon gilla färgen. Tyvärr ville hon ha ett mörkt garn men jag är sugen på å göra en vårig vårljusgrön sjal också... hihi ... när ska man ha tid å göra allt man vill???

skulle va snyggt med en djupblå kant runt... eller ett mörkt snyggt lila.. eller svart.. hihi som ni hör så planerar hjärnan redan denna sjalen..
sen har ja funderingar på att göra om mönstret å göra färre döskallar så den blir mindre hålig.
sen har ja funderingar på att göra en tuphalsduk av döskallar med... ojoj.. vart finns tiden?? =P

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar