En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 22 april 2012

Tågåkning, Stickning och Dop

I dag blir det äntligen dop, som ja har väntat på det =)
Dopet skulle varit för över en månad sen men blev uppskjutet 2 ggr. De kunde inte komma överens redigt om en bra dag. Så idag blir det äntligen av =)b har sett fram emot detta sen han föddes i okt =) de va då jag smått började fundera på va man skulle ge och sen hamna jag i en stick period och efter att ha gjort min första filt så besztämde jag att han ska få en bäbisfilt i doppresent.
Eftersom mitt stora intresse är fotografering så har jag oxå fotat han och hans syster och förstorat upp och satt i ramar. Detta har varit klart sen i febuari så ja har bara gått och väntat och väntat på att få ge presenten och se deras reaktion. Det är det som är aså hbärligt med att ge och få glädja nån.
En gång när min syssling tog studenten så hade jag gått länge i affärer och letat efter nått passande och till slut hittat rätt och nått som är så hon. Jag va själv så förväntansfull och skulle bli så kul ochse hennes reaktion. Då öppnar hon vmin present när jag inte är med och den besvikelsen jag kände (och säkert inte kunde dölja) va väldig. ja vet att det är töntigt av mig och känna så men jag kände mig bestulen på allt eftersom jag inte fick se hennes reaktion. iofs icensatte hon den sen för mig men inte samma sak.
Idag står jag med kameran i högsta hugg och ska inte missa en reaktion..

på tisdag under symötet kommer ni få se båda mina filtar, den allra första färdiga jag stickat i den storleken samt doppresenten.

Tåg skulle jag skriva om oxå.. igår åkte jag tåg och då blev det några varv på min klänning. så den går sakta men säkert frammåt.

ha de gött nu kära läsare...
/ Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar