En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 13 maj 2012

trädgårdsarbete och nässelsoppa

Idag har jag hållt till i solen hela dagen och rensat ogräs, plockat bort maskrosor, dragit ner en klängväxt från väggen och klippt gräs.. nu 6 h senare lockar soffan och stickning mer än nått annat.
jag blev visad en ny makapär i morse som gör det enkelt att få bort maskrosor med roten. den testade jag å sen vart jag igång och jaga maskrosor över helas trädgården. tur att vi inte har stor trädgård =P


Det som var så bra var att roten följde med så förhoppningsvis slipper ja så mycket maskroser frasmöver. Så här ser tången ut med klon i marken.


Jag hittade brännässlor där jag dumpadde av allt trädgårdsavfall så jag passade på och plocka en liten påse. tänkte att jag skulle göra nässelsoppa ikväll sen om jag kommer upp ur soffan =)
Det är så otroligt gott.. mmmm


Ha en solig kväll alleman..

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar