En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 16 mars 2013

Gorgeous fint

Igår när ja kom hem blev ja vääääldigt glad men oxå frustrerad. Glad för att i blevlådan låg ett paket :) fullt me garn.. Eller nä nu ljög ja de va bara 4 nystan men efterlängtade nystan.. Ja köpte dom i tis å igår låg de i brevlådan :D
Tyvärr så va de inte lätt å se färgerna på datorn så den blå nyansen var mer blågrön så inte rätt färg som jag behövde till min lilla kofta. Så jag får köpa fler garn där ;) men gör inget för jag hade ett nystan redan i den blågröna nyansen så nu kan ja göra en kofta i de :) är sugen på å testa en liten kofta på tvären i ett stycke.. Ska ju räcka 2nystan men man vet ju aldrig.. Får kanske göra en två färgad.
Jag älskar detta garn tyvärr är de inte lätt att få tag på. Jag hittade det i höstas på marknaden i Kopparberg och sen har jag letat i alla garnaffärer som ja varit inne på och på nätet.. Hittade en liten liten garnbutik på nätet som heter Ullkullan.. Hon hade och nu har jag.
Garnet heter gorgerous freedom och är 75 % bambu.. Jag äääääkskar bambu :)

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar