En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 9 mars 2013

Härmapan härmar hallonefterrätt

Idag tänkte jag inte visa upp nått virkat eller stickat, utan något lagat.
Förra helgen så härmade jag min kollega som berättade om en jättegod efterrätt som hon gjorde förra sommaren och den lät supergo så jag letade reda på ett recept som liknade hennes hallonpannacotta, den jag hittade var inte exakt samma men lät alldeles för god. och gissa vad.........
Den VA aldeles för god =P

här kan ni hitta det recept som jag följde: Hallonpannacottapaj

Jag valde att lägga in en tusch av Trixi oxå + att den inte såg så rolig ut att servera när man inte hade färska bär (jag vale att ta frysta upptinnade) så jag drog streck av lakritssås över pajen.

MUMS i min mun... tom en som inte gillar laktrits sa att ihop med pajen var lakritsen god, smakerna gifta sig.  =)

sen en till grej som vi härmat!! oj värsta härmapan är jag visst hihi...
Det är halv 8 hos mig.. förra veckan var första gången och vi kommer ha 6 middagar under året. Vi är 3 kompispar och det var väldigt trevligt. lite segt bara att missa halva middan för man stod i köket...
men blir kul kommande 2 gångerna då vi bara kan umgås.. =)

här kommer min pannancottapaj..



Jag fick lite sås över som jag hällde i glas och den var lika god utan kexbotten och dagen efter smaka den lika gott =)

 

Fler härmapor hittar ni hos sveaspunkt


Ha en go lörda!!!
/Trixi

2 kommentarer:

  1. Kul att du vill vara med i Härmapan! Mmm, har också gjort en variant på hallonpannacottapaj förut, men jag hade i blåbär det var verkligen en hit! :)Önskar dig en fortsatt fin lördag, Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhhh de måste ja testa nån gång =)

      Radera