En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 1 juli 2013

min första KAL

shit va spännande.. idag börjar det.. min första KAL och ledtråd 1 kom till min mail idag... whiiii... däremot har jag inte gjort förberedelserna men så fort jag skrivit klar här ska jag göra en provlapp och sen sätta igång.. eller hoppas jag kan sätta igång för det ska va stickor 7 och jag har bara 6,5. men tänkte man kan ju göra en storlek större annars.. men testar dessa så håll tummarna nu.. annars blir det besök i garnaffären i morgon igen.
det är en cover-up KAL en mysteristickning.. läst om alla andra som gör mysteristickningar hela tiden å nu fann jag en som inte är så lång å som verkar passa mig.. den håller på under 2 veckor nu.. =)
Det är Yarn-madness på Ravelry som startat upp KALen och den finns både på engelska och svenska. =) jag kommer uppdatera er framöver om hur det går..

Jag hade tre nystan babyalpaca silk hemma och det garnet rekommenderas bland annat.. var så bra för hon hade skrivit flera garnalternativ.


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar