En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 9 augusti 2013

höstvantar pågång

nu under sommaren, i stugan, var det en tjej som stickade underbart fina vantar... jag blev så inspirerad av henne och dom fina vantarna att jag blev sugen på å göra egna...
det dröjde bara en vecka å i onsdags var jag i garnaffären å klämde å hittade en fint garn med de ruggiga färger jag var ute efter... ville ha ett par ruggiga höstvantar å nu är dom igång..

sökte lite på ravelry å fann ett par med den ruggiga känslan som jag vill åt, själva handen stickas i moss-stickning. Det var första gången jag stickar moss, garnet heter Safrira och är 95% ull och 5 % silke..
De kommer värma gott men inte bli för varma.. perfekt för hösten.. =)


jag längtar absolut inte till hösten men bra å va ute i god tid.. =)
har några få dar semester kvar innan verkligheten kommer ifatt en igen.. haft världens bästa sommar och njutit, kopplat av å är nu så avslappnad å lugn inombords som man ska va.. får leva på denna känslan ett tag nu å klara allt rugg å kyla som kommer framöver...


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar