En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 20 augusti 2013

Symöte: Barbie klänning

Ända sen jag hittade en sida full med fina barbiekläder har ja vart sugen på att göra lite men inte haft nån modell. Sidan heter stickatillbarbie tror ja å innehåller massa kläder, en del i moderna kläder å modeller som finns till vuxna.
Eftersom jag behärskar virknålen mer så valde jag att improvisera fram lite förstinnan jag tar mig ann stickorna. Sen hade ja inget garn som passade redigt heller.
Så mormorrute-linnet blev lite tjockt :) lite rester som ja testat mig fram med.
Eftersom det är svårt att klä barbie så fick jag lämna linnet öppet i kanten och knyta med ett sidenband. kanske inte så snyggt med en stor rosett men funkar.. testar mig fram och har inget litet kardborre eller tryckknapp så fick ta det jag har hemma..


i klänningen har jag virkat in pärlor runt midjan samt längst kanten längst upp.. blev rätt nöjd med klänningen..
nästa gång ska ja nog våga mig på att sticka oxå =P

jag har en del färdigt hemma som väntar på att få komma till mottagare eller att fotograferas så lite mer nytt kommer här framöver, tills dess gör jag lite minigrejer och visar upp samt stickar på för fullt för å bli klar med sjal å vantar som är på stickorna just nu..


fler inlägg hittar ni hos husmorsskolan!!!


/Trixi

5 kommentarer:

  1. Snyggt! Kul att även du har gjort mormors rutor linne till Barbie. Jag har en annan modell på mormors rutor. Kul variation med invirkade pärlor. Det skall jag testa nästa gång,

    SvaraRadera