En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 27 augusti 2013

Symöte: Ruggiga höstvantar

mina första stora vantar klara!!!!
blev faktiskt himla nöjd och de var inte alls svårt att göra vantar som jag trott.
nu när jag vet det kommer det säkert bli fler par =)



Jag har anv ett mönster från ravelry.. vantar-tessa (klicka)
vanten är moss-stickad och det var första gången jag testa moss-stickning med.. kul att testa å lära sog nya tekniker även om moss inte va särskilt avancerat =)

nu har jag påbörjat ett par raggsockar..
mitt stickande har gått in i höstens tecken nu men jag vill hålla kvar sommaren å värmen så länge de går.. fast hösten är mysig på sitt sätt med me´kt stickande te å mys i soffan =)


fler inlägg hittar ni hos husmorsskolans symöte!!


ha en go stickkväll!!
/Trixi


7 kommentarer:

  1. Så härliga det kommer att behövas, gillar garnet.

    SvaraRadera
  2. Snygga. Jag har aldrig lyckats med det där att vara ute i förtid. Jag stickar sommarsaker på sommaren och de är klara på vintern ..... hm....!

    SvaraRadera
  3. vilket härligt garn , blev jättefina

    SvaraRadera
  4. Härliga vantar. De blir nog sköna att ha på sig i vinter:)

    SvaraRadera
  5. Mosstickning är så snyggt, tycker jag.
    Och vantarna blev jättefina. Toppen nu inför kallare tider.
    Skönt att värmen dröjer sig kvar ett tag till, det njuter vi nog alla av! :)

    SvaraRadera
  6. Va fina! Jag har också börjat förbereda vintern med stickade sockor. Länge sen jag stickat vantar! Kanske dax igen. Önskar dig en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera