En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 2 september 2013

1 milahalsduken

I helgen var det loppis och marknad på Spinnet här i Habo.. Där fanns en liten hörna med stolar och ett litet bord. Brevid fanns en korv med garn och stickor å där satt en tanta och stickade på en halsduk. Jag har läst om enmilahalsduken så jag satte mig brevid å stickade några varv. Va inte mkt men 3 cm är iaf en kort kort bit av milen som jag bidragit med. 
När de ställt ut halsduken kommer de dela upp den och göra halsdukar och filtar till behövande. 
Tanten sa att det är inte ofta små flickor kommer å stickar å sen frågade hon om jag var hemmafru haha. Om man är ung och stickar måste man va hemmafru :p nä jag är förskollärare svarade jag :)




/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar