En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 21 september 2013

härmapan härmar blompynt

idag har jag härmat och inspirerats av stoff och stil, ett av deras gratismönster.
här kan du se den!!

det är en blomma som pynt till tex paket. dom har gjort i tyg men jag valde att testa göra i papper..
jag klippte ut 5 blad av mallen som finns med i länken ovan och häftade ihop dom med häftapparat. sen bara att välja om man vill ha knapp eller annat till mitten. jag velar fortfarande om jag ska anv knappen tycker nog det blev snyggast eller om jag kommer på nått annat fiffigt till mitten.. man kan ju variera sig i det oändliga =)
det ser man ju bara på deras visningsexempel i länken.

jag blev väl sådär nöjd med formen på bladen, kanske snyggare med tyg då men ska testa nästa gång att göra bladen tunnare mot mitten.



sen tror jag att det kan vara snyggt med dubbelfärgat papper men hade inget hemma så fick bli med mönster på en sida =)


detta är mitt bidrag till dagens Härmapa!!!


ha en go lördag!!
/Trixi

1 kommentar:

  1. Snyggt och snabbt- det gillar jag! Kul att du vill vars med i Härmapan!! Fin lördag på dig! //Sandra

    SvaraRadera