En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 11 september 2013

stickplanerar

igår satt jag i lite över 3 h i soffan och stickade i racerfart för att bli klar med min sjal.. eller klar blev jag inte för jag har massa trådar att sticka men klar med stickdelen blev jag =)
varför så bråttom??
jo jag har fått supersug att sticka en tröja och då ville jag anv dom stickorna..
mönstret har jag anv mig av en annan gång när jag gjorde kofta och anv det mönster som grund... denna gång ska jag sticka den helt å hållet som det står... tror ja =P

problemet är att tjejen är xs och jag är mellan M och L, mer åt L.
så vet inte redigt hur jag ska räkna ut hur många maskor jag ska lägga upp.. hennes garn finns inte längre och har inte hört talas om men tror jag hittat vilken masktäthet hon haft.. så kanske kan räknas ut.. mina garn är tunna så kanske får göra den rätt stor.. hittade en supersnygg variant av det mönstret som ja ska ta inspiration av.. så den ska bli randig och lite längre än originalet..

avsluta ett stort stickprojekt innan man börja med nästa är min regel... ja stickdelen av sjalen är ju faktiskt klar.. om jag kommer till stickklubben i morgon så tänkte ja sitta och fästa för fullt..
så då gör det väl inget att börja lite lätt bara l'ägga upp lite grann eller hur? =P

sen råkade jag klicka på YP på några fiiiiiina nystan som råkade skickas iväg till min address, vet inte alls hur det gick till, men de väntas i morgon kommer hit... kanske ändrar mig å anv dom garnerna till tröjan ist.. min tanke är att anv mitt baby alpacka silk som jag köpte till ett annat projekt som får ligga på hyllan, är inte redo för det projektet än, och sen i skepplasset från turkiet kommet ett annat garn till det projektet som ja tror passar bättre. eller kanske ska avvackta tills i morgon iaf å sticka klart mina raggisar.. bara lite skaft och sen hälarna kvar...

vad har jag mer för planer?? jo nu när vantar å snart raggisar är klara vill jag göra en mössa med..
köpt garn redan i maj till det och det börjar bli kyligt ute nu.. så mössplaner har jag med..

på virkplanen står planerna still lite nu för jag påbörjade en bäbisfilt i bommul med samma mönster som min senaste bäbisfilt som jag gav bort.. men den är ett projekt som jag vill ha att ta till när jag behöver en stickpaus så den kommer va en process som kommer gå långsamt.. inget som ja kommer virka aktivt på..

som ni ser, min höst är fullbokad i soffan!! =P


vad har ni för planer?


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar