En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 4 mars 2012

grön grön grön är tavlan på min vägg...

att flytta ihop och samsas om möbler, saker, färger, tapeter osv va mycket svårare än jag trott.
Vi flyttade ihop för ett år sedan till min lilla 2.a å så börjae vi leta hus eller störra lgh och vi fann ett mysigt parhus. i aug förra året gick flyttlasset och då fick ja uppleva hur det var att vara sambo på riktigt. Mina saker var inte fina nog och passade inte in, eller så va de billigt skräp.
vi har ganska lik stil ändå men vi ser olika på ett hem och det har lett och leder till mkt konflikter.
Min sambo har ärvt en del och vissa saker av et betyder mycket för honom och för mig är det bara fult och jag skuklle alrig köpa sånt själv. Men eftersom det betyder så mkt för honom så måste man försöka få in det i inredningen och det är inte det lättaste. för ca 3 helger sen så försökte jag inreda en hörna i varagsrummet och försöka få in hans möbler så e passar in mer. lättare sagt än gjort. till slut bestämde ja mig för att måla en tavla med de färgnyanserna så det blir lite av en grön tråd.

En bild på hörnan före jag fixat med den.. enda ja gjort är å ställa bokhyllorna så som jag vill ha dom.
sen gick jag upp på övervåningen och förlorade mig i konstens värld.
3 h senare var tavlan färdig. Jag tog inspiration av en annan tavla me liknande motiv och gjorde den till min egen och ändrade färgvalen så den skulle passa in i hemmet.
jag målar alltid med acrylfärger, gillar det mycket bättre än olje.
så här blev recultatet efter att jag inrett hörnan.


nästa steg är att inskaffa en mörkgrå matta till under bordet samt en lampa på fot till hörnan vid fotöljen en som inte skymmer tavlan.jag har fått upp lite fler böcker i bokhyllan nu med.
jag kallar hörnan för whiskeyhörnan. Det syns inte på bilden men längst ner i bokhyllan med lampan finns några flaskor och det är lite en sån stämning där, sitta me whiskeyglaset i handen och tjilla me kompisen och kolla lite tv.. man kan vrida tvn så man ser därifrån. jag tar kortet från soffan och tvn är till vänster.

jag har gjort all min konst som jag har ppå väggarna, ja tycker det blir mer personligt då och man målar utifrån vart den ska vara och så den passar in med alla möbler och färger som man har i rummet. ja kommer nog visa mer av min konst en annan gång..

jag målar inte så ofta eftersom jag inte har inspiration så ofta, sen måste man ha tiden att låta sig inspireras å förloras i konstens värld, minst 3 h måste man ha för uner tidspress får jag aldrig till de som ja vill. för mig är känslan viktig i ett hem och genom min konst skapar jag känsla.


ha en trevlig sönda i konstens tecken...

/ Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar