En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 6 mars 2012

Symöte virkade dockor..

Just nu håller jag på med en till bäbiströja, jag håller på å testar mig fram med olika modeller och just nu har jag gjort ett bakstycke och håller på med framstycket. så det har inte blivit så mycket stickande för mig denna veckan.

men däremot tänkte jag visa ett annat arbeta som jag höll på med under förra året.. Jag åkte mycket tåg då jag gick en utbildning så vad passar inte bättre då än å handarbeta.
Jag hade hittat ett mönster med ursöta dockor som jag tog mig i kast med på tågresan, 3 h dit å 3 h hem sen var en docka klar.
så under våren gjorde jag tre flickor som alla fick sin egen peronlighet. Det som är så kul för ingen blir den andre lik, alla blir unika.
under sommarn sen satte jag i gpng med nösta projekt, att göra en påse till dockorna. jag stickade påsen och virkade en botten samt virkade en kant med hål till bandet som jag stänger påsen med.

här kommer en bild på påsen.

och en på påsen öppen


Dockorna kallas för regnbågsdockor och jag hittade beskrivningen här: http://www.lekolar.se/upload/Dokument/Regnb%C3%A5gsdockorna.pdf

här kommer mina varianter av regnbågsdockorna. jag valde att göra en färg och inte två nyanser, sen valde jag att ha svart tröja och svarta skor ist.



Ha en mysig skapande kväll:
/ Trixi


Titta gärna in och se vad de andra i Husmorsskolans nya syförening har gjort denna veckan: http://husmorsskolan.blogspot.com/2012/03/symote-virkad-anglaklocka.html



4 kommentarer:

  1. Men oj så söta dem va!! Och härligt med ett så lättvirkat projekt!

    SvaraRadera
  2. tack så mycket för era kommentarer.. det gör mig glad att få positiv feedback och gör att man blir mer sugen på å fortsätta berätta om mina handarbeten och mina verk.

    // Trixi

    SvaraRadera