En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 20 mars 2012

symöte: virkade converse

Först vill jag tacka mestvirkat som visade ett mönster på miniconverse som var enkelt att följa så i helgen blev ja klar med ett par röda converse som passar en mycket liten fot.
eller som mina blev för tillfället dockans skor =)
Jag är en rocker och för mig är converse skor ett måste från tidig vår till sen höst.. nu i vinter har ja gått å trånat efter ett par i skinn som man säkert skulle kunna ha vintertid. så att virka små converse va inte bara roligt utan kändes så otroligt bra speciellt me tanke på att mina egna fick komma fram nu i helgen, vad ja längtat =)

min ena kisse va lite sugen på å få ett par egna (eller om det är matte som hade lite roligt på hennes bekostnad). Här kommer några bilder på mitt allra första par virkade converse.

Det svåra var att få till stjärnan snyggt. på beskrivningen stod de att man skulle virka en ring men jag tyckte det är snyggare att sy ringen ist. får testa mig fram =)

Dockan fick agera moell igen och nu pryder de hennes fötter i väntan på en ny ägare.

Blev nöjd med dom och nu håller jag på med ett nytt par som min kollega har beställt.


Jag nämde förra veckan att jag skulle visa min änglaklocka denna veckan men jag blev så inne i de här söta skorna ist så den ligger fortfarande på hyllan och väntar på att jag ska skaffa ett hänge och själva bandet. vem vet nästa vecka kanske, eller nån annan gång. Det är de som är så härligt med inspiration för man vet aldrig vart man hamnar eller vad man ska göra. Jag köpte ett härligt garn i helgen med som var så där härligt påskigt grönt. det var lite "ludet" så får se om de blir en luden mysig kofta eller om jag kommer på nått annat. =) det får ligga i min sypåse så länge så får vi se när inspirationen slår till.

Nu får ni kolla vidare vad alla andra har haft för sig i veckan, ska bli spännande och se och bli inspirerad av allt fint.  Kolla in Husmorsskolans nya syförenings´s arbeten HÄR!!


Ha en mysig inspirerande syföreningsmöte-kväll..

/ Trixi

6 kommentarer:

  1. Vilka helt underbara små converse! Ha en fin fin tisdags kväll/Gela

    SvaraRadera
  2. Haha, skön stil på katten :-D Kul att se bilder!

    SvaraRadera
  3. Söta skor. Jag virkade converse till mina systersöner men den ena lyckades växa ur dom innan han hann använda dom.

    SvaraRadera
  4. tack för era kommentarer =)
    Fia, ja mina blev 8 cm så så länge kan de inte anv dom.. får nog testa å göra ett par lite större med nångång =) en tanke är att göra till mig.. får se va de blir av den tanken =)

    SvaraRadera
  5. Jättefina converse! Själv skulle jag inte kunna vara utan mina... storlek större då och inte virkade :)

    SvaraRadera