En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 31 mars 2012

Nya idéer igen...

Idag sprudlar idéerna och jag kommer på massa kul som jag vill göra.. hjälper ju inte att man sitter och kollar runt på olika bloggar så ser va fint handarbete folk gör och sen har man panduros vårkartalog på toa som man kollar i varje gång man går dit.
jag har skrivit ut olika beskrivningar på saker som jag vill göra nångång, på så sett kan jag kolla igenom och se va jag är sugen på just när jag inte har nått projekt på gång.
Sen satte jag oxå igång och skissa upp ett klädesplagg till mig själv. Så nu ska jag gå på garnjakt så när jag hittar det perfekta garnet så ska jag göra den. Ska skriva ner hur jag gör och sen om jag lyckas så lägger jag upp beskrivningen här.

på handarbetsfronten så la jag mitt barnvagnsprojekt på hyllan och gjorde lite påskpyssel som jag kommer visa på symötet på tisdag.

jag har två garn i påskgrönt (tycker den gröna färgen är väldigt påskig och fin) som jag vill göra nått av. et är ludet garn så får nog bli en bäbiströja igen. får se om jag sätter igång med nått nytt eller vilar händerna lite =)

den som lever får se..

ha en rolig lördagskväll..
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar