En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 13 mars 2012

symöte: värma litens huvud och mage

denna veckan vill jag visa upp två saker som jag gjort klart nu i helgen.
den första blev en kofta, skrev förra tisdagen att jag höll på med en tröja men blev en kofta ist.
jag tyckte att den färgsättningen gjorde sig bättre på en kofta.
jag har ingen modell till mina bäbiskläder som jag stickar och virkar så denna gången fick en docka agera modell. Det är min gammelmormor som har gjort den eller skaffat den.

här kommer bild på min kofta.

Sen vill jag visa upp min värma liten-hättan som jag skulle testa att göra i lördags och det arbetet bara flöt på och vips var jag klar. Jag trodde inte att den skulle gå så fort och vara så kul.
kommer nog bli fler hättor i framtiden =)
jag valde att tvinna banden till hättan..



Nu återstår det och se vem som denna lilla hätta ska pryda.


kolla gärna in de andras fina arbeten i Husmorsskolans Nya Syförening


Ha en underbar kväll alla goa syföreningsvänner...

/ Trixi

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad fin hättan blev - så roligt att du testade mitt mönster! Visst går den fort att virka?

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera
  2. Maja.. ja den gick verkligen fort.. jag trodde en skulle ta några dar för mig eftersom jag inte är en van handarbetare, men helt plötsligt var den klar.. får se om man vågar sig i kast med estelle oxå, en såg lite svårare ut, men har inte kollat mönstret än =)

    SvaraRadera