En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 28 juli 2012

ett barns längtan

förra veckan när vi var i stugan så var min sambos bror där med sina barn. Stora tjejen är 5½ år och hon hade sett både mig coh hennes farmor sitta och sticka uner flera kvällar.
När vi var i affären så hittade hon små garnnystan som hon ville ha. - jag vill oxå lära mig sticka.
Jag minns själv hur jag satt och tittae på mormor som handarbetade och jag lånade stickor och virade garn runt runt stickorna. jag ville oxå kunna!
Hennes farmor lovade att ta med garn och stickor nästa gång hon hälade på dom så jag kan tänka mig att hon väntar och väntar på farmor nu.
igår var jag i garnaffären (mitt mecka efter ullared hihi) och där hittade jag några ursöta barnstickor.
De kostade bara 20 kr så om hon inte fastnar för stickandet så gör det inget. Jag kan se hennes min när hon får se dom. på baksidan är det glada smile och olika färger för att hålla reda på avigt och räta sen när hon ska lära sig de. Nu tar du den gula och..... jättesmart och pegagogiskt.
Ska bli så kul å se om hon har tålamodet att lära sig, vem vet nästa sommar kanske vi är 3 som sitter me våra stickor i soffan uppe i stugan. =)


ha en härlig dag!

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar