En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 6 juli 2012

på stickorna

Just nu är stick och virk inspirationen nere på 0. Jag stickar nått varv då och då på koftan som jag gör nu. Därför blev det inget symöte för mig i tisdags. hade tänkt länka dessa bilder men datorn har krånglat hela veckan.


Det ska bli en babykofta stickad från halsen och neråt. Jag har inte hittat ett mönster jag gillat än på en sån tröja så jag bestämde mig för att ta inspiration av mönstret på den virkade koftan.
hoppas inspirationen kommer i helgen så jag hinner klart med den till nästa symöte =)

Jag börjar få kläm på strumpstickning nu, träning ger färighet.
Tröjan stickar jag på runsticka och ärmarna med strumpstickning. på nedersta bilden ser ni första armen klar, just nu håller jag på med andra.

ha en mysig helg..

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar