En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 7 juli 2012

första gåvan

I torsdags fick vår skrutt sin första gåva. Våra vänner var på besök och de har två små själv, minstingen är 9 månader och han är en av anledningen till att vi var oförsiktiga i april =P
Vi hade tänkt börja försöka bli gravida framåt hösten men med så mkt bäbismys i vår omgivning så kliade de i äggstockarna på mig. Tror nog det kliade lite i pungkulorna på min karl oxå hihi..
Dom hade fått en kofta och en liten mössa av en släkting men det fanns inga knappar i den och eftersom de inte hade orkat sätta i några själv så blev det inte av att de använt den på sin minsting.


Så om jag ville sätta i egna knappar så kunde jag få den och knappar är ju inget besvär. tyvärr hade jag inte så många som passade hemma så blir att gå på knappjakt.
Koftan är gjort med hålstickning som bildar ett fint mönster, är så imponerad av den tekniken men har inte vågat mig på att försöka nått sånt än. Jag håller mig till räta och aviga maskor än =)



Ha en trivsam lördag!

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar