En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 14 september 2012

irriterande upptäkt och garninköp

ibland blir ja redigt irriterad på mig själv att jag aldrig tänker till utan fäljer känslan.. då menar jag bokstavligen följer känslan. jag håller på med en filt i rutor och har gjort klart  (nästan) 3 rutor. jag har bara några få varv kvar på 3.e å en vita färgen tog slut mitt i. jag åkte till garnaffären å sprang in där 15 min innan stängning. 15 min hinner man inte mkt på men jag visste vad jag skulle ha.
Jo jag hade ju börjat virka filten genom å känna på garnet och välja de jag hade hemma. Eftersom jag bara hade 2 färger hemma så tänkte jag köpa in fler färger idag men visa sig vara svårare än tänkt. Detta garn är inte så lätt å få tag på¨, i affären hade de bara 5-6 färger å jag köpte 4 av dom. Men ska bli en filt me många färger så behöver ju ett ex antal fler. Så jag frågar om de har nått liknande garn som är i den tjocklekwen och ändå mjukt som passar en filt å som går i samma känsla som det garn jag använder. kan medela att garnet heter Red Heart Super soft.
Jag hittade det i ullared å tänkte att garn finns så otroligt mkt av så det finns ju å hitta på andra ställen. Men jag hade fel för nu har jag ängnat kvällen åt att söka på nätet å inte ens där hittar jag "rätt" garn. hum... eftersom jag inte hade så mkt tid på mig så stressköpte jag ett annat garn som heter hjerte Bom-mix, eftersom jag anv ett annat hjerte garn till det vita i rutan. Det hjerte garnet va liiiite för tjockt igentligen så jag valde ett lite tunnare men som nästan va lika grovt som red H. Hänger ni med? haha knappt jag heller. Men nu så vet jag inte om jag gillar de här tunnare eller om det funkar när helheten är klar.
å när jag inte är hundra nöjd blir jag irriterad på mig sj att jag köpte ett dyrt garn som jag inte visste skulle funka.
ska testa lite till så får vi se.. ska nog iaf köpa de tjockare hjertegarnet i de vita måste till en garnaffär i morgon igen om jag hinner.. måste städa med för det är fest för gubben i morgon kväll..

nä nu ska ja virka lite till innan jag blundar för idag..


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar