En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 3 september 2012

värmande längtan

jag har skrivit om kärleksvanten för nån vecka sen å nu har jag hittet ett mönster på den som ser relativt enkelt ut så ja kanske kan lyckas göra en i höst. för jag bara måste göra en kärleksvante =)

Visst är vanten underbar =)
















Jag hittade mönstret på yll och tyll. kolla in länken här: http://yllotyllgarnblogg.blogspot.se/2011/02/karleksvante.html

Sen såg jag en annan fin vante med hjärtan men det mönstret kostar lite. inte så mkt men om ma´n inte vet om det är ett lättförstpåligt mönster så vågar man inte chansa.
jag har ju aldrig gjort vantar innan så helt nytt för mig.
Kolla in den här: http://islina.se/produkter/monster/monster-pa-pdf-fil/monster-handtak-20-islandska-vantar-i-lettlopi-1.html

Mönster - KÄRLEKSVANTE - Isländsk stickad vante för 2

Jag måste göra klart min glädjevirkning först innan jag tar mig i kast med att föröska göra vantar. kanske bör börja med en enkel innan man gör en dubbel. hihi.. vilket garn ska man välja, vilken färg.. *funderar och blir mer å mer sugen*


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar