En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

torsdag 20 september 2012

stickigt loppisfynd


näpp jag har inte köpt en stickig ulltröja på loppis... men jag ville ha en fyndig överskrift =)
jag fann 3 par korta stickor på loppis.. jag har inga korta stickor så blev jätteglad, sen var de i plastaktigt material å såna har jag inga heller så 2 flugor i en smäll. =)
Jag har börjat köpa in lite barnböcker i bra skick och fastnat för en serie som ger ut de äldre sagorna, både de kända och lite okända, längst bak i boken står ett ordspråk. sånt tycker jag är fint.
idag fann jag askungen. fanns pomperpossa i samma serie men jag avvaktar lite och köpte bara askungen. jag har redan 2 andra böcker i serien som inte är kända. jag gillar sättet de är skrivna på, lite gammalt å robust. kan man säga så? iaf gillar ja sättet de skrivs på.

 
och så bild på mina stickor.. ja blev lite sugen på å testa dom nu, jag är mer en virkmaskin som min karl kallar mig haha men nu har jag bara virkat i 3 månader så kanske dax att damma av stickhäfterna och leta reda på nått kul stickprojekt att sätta tänderna i.. eller vänta, jag har ju redan ett stickprojekt men jag tror att jag behöver strumpstickor till det. har läst om 4kantiga strumpstickor, ska nog skaffa såna. låter som att det är mkt enklare än runda.
 
 
Jag hittade lite sidenband, vanliga band på loppisen med, och nu när jag hittat ett favomönster på min älskade omlottkofta så behövs bvand och nu har jag lite att välja på.

 
Jag kollade inte så mkt i knapphögarna men fann domma och blev förälskad, kan ni se hur fin en liten kofta skulle bli mew såna här fina knappa =) jag blev förälskad i 3kantiga knappar nu, tröttnat på runda. såg att det finns döskalleknappar med i en affär i stan å såna måste jag skaffa. =)

 
Det va mina loppisfynd..
 
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar