En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 25 januari 2013

Husmor lär sig väva!

jag var på loppis igår å såg denna bok..

Husmor lär sig väva. det stod tyvärr inget årtal i, jag letade men såg inget, hade varit kul å veta hur gammal den var. Men den var i gott skick. hade det handlat om sticknig eller virkning hade jag köpt den men vävning är inget för mig.
Lite kul och se såna här gamla böcker och hur man gjorde. jag blädrade bara lite i den. En husmor skulle kunna så mkt, känns som husmorden stod för trygghet och omsorg. men det var väl mer så då, frun var hemma och mannen jobbade.


sen såg jag nått annat från en svunnen tid. Dessa vackra symaskiner. tänk vilka vackra verk det är, och så mkt roligare och mer inspirerande det är att sitta vid en veckert målad maskin än en vit tråkig.  jag har en men använder den aldrig.




ha en go fredagskväll!!!

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar