En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 8 januari 2013

Symöte: Liten ufokofta

Gott nytt år på er.. årets första symöte..
Dock kommer jag inte visa nått nytt eller den blev ju klar på julafton så rätt ny men ett gammalt projekt.
Jag tog upp ett ufo från gaderoben som blev liggandes i sommras efter att ja mist ett barn, då tappa ja lusten att göra babykläder helt och nu kände jag mig mogen att ta tag i den igen.. Så nu är den klar.
Jag har inte haft nått mönster på denna utan utgått efter ett virkmönster och försökt tänka om till sticktermer. så tröjan har utvecklats lite under arbetets gång. Sen lite glest här å där får man leva med tills jag tränat upp mig å blitt duktig.. kommer nog ta lite tid =P men är inne på en stor kofta nu till mig själv så tränar på för fullt.
Armarna gjorde jag med strumpstickor å gjorde tröjan uppifrån å ner.


















Den är gjord i babyull.


Dags att kolla in vad alla andra på symötet har gjort i jul å nyår,.. ska bli spännande =)
Klicka här!!


/Trixi






2 kommentarer:

  1. Den är jättesöt! Förstår att du inte ville sticka klart den i somras.

    SvaraRadera
  2. Så söt den var. Nallen oxå.

    SvaraRadera