En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

torsdag 17 januari 2013

stickar just nu

jag håller på med en cardigan från garnstudion.
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=100&d_id=22&lang=se

Jag använder garn som jag fick i julklapp som är olika kvalitéer på, bland annat Rowan fine tweed, rowan kidsilk haze glamour, naturral luxury brushed kid mohair,anchor artiste metallic (denna använder jag ihop med grundgarnet så det blir lite glitter här å där) grundgarnet valde jag ett från YP om heter master alpaca fine som jag använder två trådar av. Det är min allra första kofta i stor modell så ska bli intressant å se om den blir bra. Jag ville ju använda de fina garnen som jag fick i julklapp till något till mig själv så gav mig i kast på en enkel cardigan. kommer nog bli bra känner ja på mig. har bara 4-5 cm kvar sen sy ihop =)

bild på den kommer komma när den är klar.. håll till godo!

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar