En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 27 januari 2013

icord

igår kväll lärde jag mig att göra icord. är så kul och lära sig nya saker, speciellt när det är så enkelt att man fattar direkt.

Man lägger upp 4 maskor, stickar 4 maskor. för tillbaka maskorna till vänsterstickan igen och stickar 4 maskor igen utan att vända. tråden spänns över baksidan. Fortsätt så tills icorden har rätt längd.


Jag håller på med ett icordband som ska sitta mellan babyvantarna som är klara. =)
jag har lite projekt att visa upp nu framöver så får se när jag visar vantarna. kanske hinner ett par till vantar innan så kan ja visa upp två par. =)


Jag funderar på att göra ett till par vantar och testa en grej. Sen ska ja använda dom i en tävling med ett speciellt tema. anledningen att jag inte berättar mer är att den tävlingen ska vara anonym och först efter att alla röstat och någon vunnit, så får man avslöja vilken bild som är ens. Det är kul och tävla och se alla andras fina verk och se hur de har tolkat temat.
Tävlingen är på facebook och grupen heter: Garntokigas tävlingshörna.


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar