En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 7 januari 2013

Lyckad hårkur

I lördags vaknade ja upp toppförkyld, blev å ta hand om sig själv med hemmaspa å kurering som tyvärr inte funkade för febern stod på farstun.
De som däremot funka vad hårkuren mot torr hårbotten.
Jag hitta en som inte lät så avancerad så gick till affären och handla yogurt :)
Receptet hittar ni här

Jag blanda ihop geggan med yogurt olja honung å mosad advokado sen att smeta in den kalla sörjan i håret va en upplevelse i sig. Sen påse om håret och handduk.
En timma satt jag med det i håret å det rann en del så tur jag hade handduk som fånga upp det mesta.
Sen tvätta jag ur med milt schampoo å vilken förbättring mot innan.
Visst jag är fortfarande torr men inte på långa vägar sominnan då det bildades som små klumpar med fjäll i hårbotten. Kommer fortsätta med denna hårbehandling några gånger till så kommer min hårbotten kanske bli som förut igen :)

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar