En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 2 januari 2013

skapande pågår

jag brukar ha en regel att slutföra projekt innan jag påbörjar nya.. men detta nya året har fört med sig en skaparlust å jag har massa porjekt som jag vill sätta tänderna i. jag haqr min filt som nästan är klar men då fick jag sån sticklust så började på en koftas.. hunnit göra 4 nystan å hae inte fler hemma så nu får den ligga å vänta tills min granne hunnit åka till ullared om en vecka eller 2. så jag påvbörjade ett virkprojekt till idag, det är hemligt för jag ska delta i en tävling på face med tema restgarn.
Jättekul å inspirerane att tävla så å sen se hur anra tolkat temat. så tävlingen kommer va efter 16.e jan när alla tävlande ska ha skickat in sin bild å sen går röstningen igång å efter att nån eller förhoppningsvis jag har vunnit så kommer jag visa upp en här..

iom att min kofta inte är klar så kliar det fortfarande i stickfingrarna så funderar på å starta en till kofta, i samma mönster men med julklappsgarnerna som jag visade här tidigare. en första koftasn är igentligen en provkofta för att se om jag fatta mönstret å tror nog att jag lyckats göra det så vågar nog köra på med julgarnerna.
här är en bild på min kofta då jag gjort klart armarna å lite till.
Håller på med en liten kofta till mig. Är ingen van stickare än men känns som att ja kommer få till denna till slut :) första koftan i vuxenstorlek som ja gör :)

Den ser kanske inte ut som en kofta än men de blir nog bra till slut när man sytt ihop ärmarna. ska bli en kort kofta som är stickad på rundsticka.

eftersom ja håller på med stora projekt nu spå kommer jag inte ha så mkt å visa här så blir lite inlägg då å då..
+ att jag inte alltid har dator hemma. datorlös tors-sön denna veckan så.. tur man har stickningen att sysselsätta sig med.

ja skapar viare i min lilla lilla vrå så synes vi snart =)

/Trixi
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar