En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 19 augusti 2012

Fotoutmaning: Huvudsaken

Denna vecka var fotoutmaningen Huvudsaken. Först började jag fundera på att ta bilder på en hatt i luften och liknande men inspirationen infann sig inte till den perfekta bilden så jag lät det ligga och gro i bakhuvudet.
Igår var jag på bröllop och fotograferade åt min kollega. Jag skötte mingelfotografin utanför kyrkan samt minglet innan middagen. Då när vi väntade på brudparet så kom bilden till mig. Jag såg en tjej med en blomma i håret, inte så märkvärdigt kanske men känslan i bilden blev kanon. Feststämningen i bilden och en liten blomma festar till en frisyr. Blomman gör frisyren, den är huvudsaken.
eller vad tycker ni?

fotoutmaningen hos edithochjag


/Trixi


3 kommentarer:

  1. Jättefin bild! Och ja, blomman är verkligen huvudsaken.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja vad jättefint kort du fångat lite ”i luften”. Vackra färger!

    SvaraRadera