En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 12 augusti 2012

planerat miniprojekt

Det har inte blitt så mkt handarbete i denna bloggen på ett tag och inte så mkt handarbete för mig heller överhuvudtaget. men nu ska de bli ordning och reda nu när jobbet och vardagen sätter igång i morgon. Slut på semestern och slut på renovering och annat som man sysslat med, slut på os. mkt som är slut idag.
eller renoveringen är iofs inte slut redigt än för ja har en omgång målning kvar som jag tänkte hålla på med idag. hoppas ja hinner klart. men är inte målarsugen idag, är virksugen.
när ja va i ullared så fanns det garn där som jag berättat om och är fanns även lite gratis mönster och jag tog ett av deras mönster. ett litet miniprojekt som man kan göra klart på en kväll.
Det svåra var att finna ett bra garn men jag valde ett grövre och får ändra i beskrivningen medan jag virkar. Valde ett härligt solgult bomullsgarn som kommer hålla kvar sommarkänslan lite grann.

Det ska bli kul me ett miniprojekt nu känner ja. min glädjevirkning staplar sig frammåt men behöver känna att jag kan avsluta ett projekt så ja får mer inspiration till å tragla me duken. den kommer ta lång tid att göra, har bara hunnit 20 cm, ca 1 meter kvar att göra.

undra om man inte ska börja lite me tossorna innan man börjar måla.. hihi.. så fint väder med, man vill ju hinna sitta ute en stund innan man ska måla inne hela dan.
å sen ladda inför matchen kl 16. då vi tar OS-GULD!!!! (el silver)

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar