En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 26 augusti 2012

lakritsglass

om ni är lakritsälskare som jag så har jag ett tips. Ni lakritsälskare vet att det inte finns gott om god laktritsglass och den som finns är inte lätt att hitta för den säljs inte överallt. Hur gör man då? köper en halvgod vartiant? njää man ångrar sig efter första tuggan.
Nu har jag tipset. man köper vanlig vaniljglass en go gräddig variant som inte behöver va den dyraste. sen inskaffar man kryddhusets lakritsströssel. Det är så gott, jag har anv det som strössel på olika glass men nu har jag kommit på en kanon idé. man blandar strösslet med vaniljglass å vips så har man den goaste lakritsglass man kan tänka sig. + att den blir mjuk som mjukglass å ja älskar mjukglass =)

så håll utkik efter  denna:
Jag fick den av en kompis som oxå är lakritsälskare och vi delar med oss av goa fynd.
minns ni marabous saltlakrits som såldes ett för kort tag i våras? den va oxå supergo men tyvärr slutade de sälja den. hoppas den kommer tillbaka. fast farligt oxå för man kan inte hålla sig borta och inte bra för vikten =P


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar