En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

torsdag 9 augusti 2012

husägare

näpp jag har inte köpt hus nyligen. Vi flyttade in i nya huset i aug för ett år sean. om en vecka firar vi 1 år som husägare. Denna vecka är det första veckan som jag känt mig redigt som en husägare.
Annars har det inte känts så stor skillnad från å bo i lgh men denna veckan när man renoverat på egen hand och känner hur man bidrar med att göra huset till sitt eget. I lgh har man inte fått göra nått, inte måla om eller nått men nu kan vi göra vad vi vill. så skön känsla att få sätta sin prägel.
För mig är det viktigt att göra till sitt eget vad jag än gör, tex när jag målar så målar jag min egen konst ist för att köpa någon annars verk och ha på väggarna, på så sett gör ja hemmet mer personligt.
I början när vi flyttade in tyckte jag de va jobbigt att kompromissa och få in bådas stil i hemmet, och inte göra om och flytta hans grejer eftersom det är hans. Men nu ser jag det mer som vårat allt och det har tagit ett år för mig att inse och för mig att ta egna beslut i inredningen pch göra om jag vill, på så sett blir det oftast bra och båda trivs. I höst ska jag flytta vårat kontor som vi inredde tillsammans i vintras och det var bestämt att de rummet skulle vara kontor så det får vara som det är. men det kontoret passar inte som kontor så det har inte kännts rätt att sitta och arbeta i. vi har nästan inte anv de rummet mer än som förvaring. känns så onödigt att ha ett rum som står tomt.
Så nu har jag planer som får bli i höst. =) ser fram emot det men först göra färdigt trappan. =)

och sen ett litet kom ihåg:

hahaha

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar