En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 18 augusti 2012

inspirationskollage

igår satt jag och satte ihop kollage med inspirationsbilder som jag brukar göra ifall inspirationen inte infinner sig direkt uner en fotografering. Sen kollar jag inspirationsbilder för att sätta fart på inspirationen och få egna idéer och utveckla mitt tänkande.

jag tänkte visa ett av kollagen som jag gjorde igår för jag blev nöjd med resultatet.
jag använder http://pixlr.com/express/
för att göra kollage. det negativa är att inte hela bilden får plats i rutan så på vissa bilder syns bara en del men jag ser tanken med bilder iaf och det är det som är meningen men inspirationskollagen.
Bilerna har jag hittat på olika sidor genom att ha sökt på google.

Nu när man har inspirationsbilderna och batterina laddade minneskorten tömda och allt packat opch klart så är jag mer lugn och ser fram emot det. Det enda som kan sätta käppar i hjulet är vädret, enligt yr i går skulle e bli regn fram till 5. jag ska fota mellan halv 4 och 6. Men i morse på yr.no så såg det bättre ut. regn till kl 12 och sen inget förren kanske ev runt kl 20 risk för skur. hoppas det senaste stämmer för jag har inget bra paraply för fotografering.
morgondagen kommer bli en hel del redigering känner jag på mig =) Det är så kul och gå igenom ens bilder å se bilerna ur ett annat ljus när man ser dom på dataskärmen ist för i kameran.

nu ska jag klä mig mig och snart dra vidare mot kyrkan, det börjar kl 3.


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar