En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 29 augusti 2012

kärleksvanten

idag snubblade jag över en bild på en dubbelvante så att man kan hålla varann i handen.
när jag å min sambo dejtade gick vi i minusgrader vantlösa bara för att få känna hud och får känna varann, då hade vi behövt en sån här.

 
Tyvärr fanns inte mönster utan bara vilka stickor och garn som används..
Finns det nån som har ett mönster på dubbelvantar så maila mig eller tipsa mig.
jag vill göra såna här =)
 
undersidan såg ut så här:                          och framsidan så här:
 
En gtanke om jag hade varit så duktig så skulle ja gjort en enkel herrvanrte med en tjej på och en tjejvante med killen på. helt förälskad i dom.
Men jag skulle nog göra ett par enkla kanske bara en färg eller randiga om jag skulle göra egna.
Jag har massa projekt att görla i höst men blev så sugen på att försöka klura ut hur man gör såna här. kanske bäst att försöka göra ett par enkla först och lära mig tekniken att göra vantar. Detta är ju ett mer avancerat projekt och jag är inte riktigt där än.
man kanske kan virka annars, virkning behärskar jag ju betydligt mer än stickning.
 
HJÄLP mig gärna med mönstertips.. =)
 
 
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar