En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 19 oktober 2012

döskalleknappar

jag köpte nya knappar härrondan. en av mina favokoftor har tappat en knapp och när det fattas en knapp mitt på koftan så kan man inte använda den, så den har luggit i gaderoben i ca ett år nu å jag har saknat den. en här så mjuk å häörlig och armarna är lite skrynkliga å de gör den så snygg.
så här ser den ut.


jag älskar döskallar om det undgått nån =P så när jag såg att det fanns såna i en garnaffär i stan så va ja tvungen å köpa. köpte upp alla hon hade kvar men de räcker inte tyvärr. köpte 5 å behöver 7. de skulle inte ta in nya än på minst 2-3 veckor trodde hon så får vänta. men min tanke är att kanske börja byta och lämna kvar två.

jag har lagt ut knapparna för att se hur de kommer se ut.

Jag vet inte än om det blir så som på bilderna nedan eller om jag lämna första och sista knappen grå. och döskallarna i mitten. lutar nog åt et håller.


 Men en sak är säker, denna tröjan som jag tycker så mkt om kommer se ut som en helt ny tröja, inte bara mjuk å skön utan cool också å den kommer spegla vem jag är med än den ursprungliga.
tänk att man bara genom att byta knappar i en tröja kan få en helt ny look och ett helt nytt plagg.
varför gör man inte så oftare? =)

ja kommer visa resultatet senare i höst när ja bytt ut alla knapparna.



/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar