En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 15 oktober 2012

Mössfeber

Jag anade rätt, mössan blev för liten till min sambo med andra ord MIN nya mössa är klar :)
Den är på gränsen nästan lite för liten till mig men gränsen upp så jag kommer kunna ha den iaf. Annars får väl vårt framtida barn ha den för jag har väldigt litet huvud så brukar få köpa mössa på barnavdelningen ibland när jag inte vill ha pösiga mössor.
Jag håller på med mössa två nu å gör den större så hoppas denna passar bättre så sambon sliper frysa i vinter (och kan skippa sin mindre fina mössa som han brukar ha hihi).
Bild på mössan kommer nästa vecka jag håller på den till symötet nästa tisdag :)

Jag har verkligen fått smak på att göra mössor nu, har inte gjort de innan men är verkligen kul å går snabbt tror ja satt 2 kvällar bara. Började lite för 3 kvällar sen å sen satt ja lite då å då så 2 kvällar kan man nog säga.

Ok visar en bild så får ni se mer nästa tisdag.


 


Sov så gott
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar