En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 1 oktober 2012

marknadsfynd och garnslut

kan börja med garnslut.. garnet i mitt hem kan inte ta slut, å då har jag en liten samling om man jämnför med andra. haha.. men i lördags hände det.. hum fortfarande irriterad över det. jag höll på med min ena doppresent och hade 2 cm kvar på sista armen bara 2 cm kvar på arbetet å garnet tar slut. skulle gjort klart den i helgen. menmen fick göra rutor ist å hann med 2 och en halv. alltid nått. men iaf irriterande när garnet tar slut. här ser ni hur lite jag hade kvar.. .ahhhhh

 
 
Sen var jag på marknad när vi va uppe vid stugan. marknad i kopparberg. Jag har inte varit på mzarknad på länge och det var jättekul, känslan, lukterna, minnerna från när jag va liten. Jag försvann in i en handarbetsaffär och där i en marknadsfyndskorg fann jag det mjukaste garn jag klämt på. jag blev kär. Det fanns bara ett nystan i varje färg kvar, så klart, men får göra randiga tröjor för jag kunde inte gå därifrån utan å köpa. blev 5 nystan i härliga färger. nystan två är favofärgen, blixten gör inte färgern reigt rättvis.

 
blir nog 2 härliga barntröjor, bara fundera på vilket mönster m,an ska använda hihi..
 
 
ha en mysig kväll..
/Trixi
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar